't Harmonieke

Over 't Harmonieke

't Harmonieke is opgericht in 1976. Tijdens carnaval hadden een stel muzikanten van harmonie St. Caecilia uit Made idee om ook 's avonds in een cafe muziek te maken. De combinatie van muziek maken en gezelligheid beviel goed en men bleef samen muziek maken.

Sindsdien zijn vooral de bezetting en het repertoire drastisch veranderd. Tegenwoordig bestaat 't Harmonieke uit 4 trompetten, 3 trombones, 2 percussionisten, 1 bas, 3 altsaxen, 1 tenorsax en 2 euphoniums.
De meerderheid van de muzikanten speelt bij een andere vereniging zoals Harmonie St. Caecilia in Made, Fanfare Amerklanken in Drimmelen of bij Fanfare Concordia in Hooge Zwaluwe. Vanuit een vluchtelingenprogramma hebben we zelfs een Hollander die bij Brassband Schoonhoven speelt. Weer een ander heeft wat meer tijd nodig voor zijn partijen en speelt daarom dagelijks voor zijn werk (uitslover).

Ons repertoire is erg divers en verandert constant omdat we ons anders ook maar vervelen op de repetitie. Uiteraard hebben we diverse carnavalskrakers in ons boekje. Daarnaast spelen we nummers als Radar Love, Star Wars en een medley van Michael Jackson.

We doen jaarlijks mee aan de Schretstraid tijdens het 11-11 bal. En met succes; afgelopen jaren hebben we regelmatig het Carnavalslied in de muziekstudio opgenomen. Zowel als begeleiding van andere carnavalsverenigingen zoals De Plakkers en de De Uitslovers, maar ook met ons eigen nummer.